Latura antreprenoriala am inceput sa o dezvolt odata cu autorizarea mea ca P.F.A. in 2012. De atunci investesc mult in educatia de business si imi place sa aflu si sa inteleg lucruri noi despre domeniul de business. Imi place sa pot contribui cu ceva la cresterea afacerilor altor oameni, daca am ocazia. Cred in cresterea de tip win-win mai degraba decat in cresterea prin competitie sau (mai rau) prin conflict.
Modul concret in care pot contribui este acela de a motiva echipele diverselor companii intr-un mod inedit si eficient: team building-uri in natura. Investitia in echipa ta, in oameni si in relatiile dintre ei, este cea mai buna investitie si strategie pe termen lung a companiei tale. Daca angajatul e multumit si simte ca ceea ce face face din pasiune, vei avea clienti multumiti; si daca vei avea clienti multumiti, vei avea reclama buna si, deci, vei avea profit. Nu o zic eu, o zice Richard Branson.
O echipa sudata se creste in timp si necesita o atentie permanenta. Este necesara o strategie de team building coerenta. Activitatile de team building in natura ar putea fi doar o mica parte a strategiei de team building. Pentru ca activitatile de team building in afara programului de lucru normal sa dea roade pe termen mai lung este necesar ca intreg contextul de lucru sa contribuie la sudarea echipei si la multumirea angajatilor. Altfel, activitatile de team building in natura pot avea efecte cu caracter paliativ.
Impreuna cu o strategie de team building pentru compania ta, activitatile de team building in natura au rolul de a reface si de a creste motivatia si productivitatea la locul de munca. Team building-urile in natura nu sunt simple iesiri in natura, ci activitati derulate sistematic in vederea atingerii unor obiective clare. De asemenea, prin team building, se urmareste posibilitatea de fixare a unor notiuni si conceptii cruciale pentru buna functionare a companiilor: responsabilitate, flexibilitate, competitivitate, inovatie, comunicare eficienta, coordonare. Este ca o rupere de ritm, dar care are ca scop sustinerea ritmului.
Un model de business durabil si de succes este unul in care oamenii conteaza (fie ca sunt angajati, fie ca sunt clienti). In care conducerea crede in echipa ei si face tot posibilul sa o motiveze. Secolul XXI cred ca va fi acela al business – ului facut din pasiune, al comunitatilor de oameni care cresc pe baza de incredere reciproca in jurul acestor business – uri, al informatiei si al educatiei permanente, al valorilor morale inspirate reciproc, al plus-valorii oferite cu generozitate, al relatiilor mai apropiate si mai relaxate (din perspectiva interesului pecuniar), internetul oferind niste posibilitati uluitoare in acest sens. Sa ne gandim doar la faptul ca acum avem acces la o piata globala si doar asta schimba radical perspectiva. Mai multi oameni de afaceri spun ca secolul XXI va fi dominat de colaborare si integrare in ceea ce priveste domeniul de business, mai degraba decat de competitie acerba, cum a fost de vreo 2 secole incoace (daca nu mai mult…).
Haide, insa, sa iti spun mai multe despre team building-uri in natura aici.